Sjedište: Vidikovac 7, 52100 Pula / Radno vrijeme: 7:00 – 15:00 / Telefonsko naručivanje: 9:30 – 13:00
052 223 594
info@dczr-veruda.hr

Kabinet za senzornu integraciju

Created with Sketch.

ŠTO JE SENZORNA INTEGRACIJA?
Senzorna integracija je organizacija osjeta za upotrebu. Ona je najvažniji tip senzorne obrade. To je način na koji koristimo informacije koje primamo osjetilima iz vlastitog tijela i okoline. Osim osnovnih osjetila (vid,sluh, okus, miris i dodir), imamo i osjetilo za ravnotežu (vestibularno osjetilo) i vlastiti ili duboki osjet (propriocepcija). Osjeti su hrana za živčani sustav, a mozak neprekidno traži različitu senzornu hranu kako bi se razvio i funkcionirao .Mozak mora organizirati sve osjete kako bi se čovjek normalno kretao, učio i ponašao. Samo ako su podražaji iz tijela i okoline dobro organizirani i integrirani u mozgu, možemo ih upotrijebiti pri oblikovanju percepcija, ponašanja i novih učenja. Najveća senzomotorička organizacija javlja se tijekom adaptivne reakcije na osjet. To je takva reakcija kada se svojim tijelom i okolinom postupa na koristan i kreativan način. Čujemo zvuk i okrenemo glavu da vidimo što se dogodilo. Oblačenje, igranje igračkama, vožnja bicikle samo su neke od aktivnosti koje zahtijevaju puno adaptivnih reakcija. Većini ljudi to izgleda ka igra, no igra je sastavljena od adaptivnih reakcija koje ostvaruju senzornu integraciju. Senzorna integracija za dijete je igra

GDJE SE PROVODI TERAPIJA SENZORNE INTEGRACIJE?
Senzorna integracija provodi se u specijaliziranom kabinetu koji je opremljen tako da zadovolji zahtjeve svih sedam navedenih osjetila .Kabinet je uređen tako da potiče djecu na kretanje, igru i formiranje adaptivnih reakcija koje vode organizaciji osjeta u mozgu. Terapija je individualna, prirodna i bez upotrebe lijekova. Terapija obično uključuje vlastitu inicijativu djeteta i samo vođenje, međutim ako dijete ne može zadovoljiti senzorne potrebe terapeut direktno primjenjuje senzornu stimulaciju (kod djece sa težim poremećajima).Djeca bez poteškoća senzornu integraciju ostvaruju putem igre. Djeca sa disfunkcijom senzorne integracije trebaju terapeuta koji će im specifičnim vježbama pomoći u senzornoj integraciji.

OSNOVNI ZNACI PREPOZNAVANJA POREMEĆAJA SENZORNE INTEGRACIJE

  • Pojačana osjetljivost na jako svjetlo, zvukove, pokret
  • Smanjena osjetljivost i žele dodir, imaju visoku toleranciju boli, preferiraju začinjenu hranu, bacaju se prema ljudima i zidovima
  • Značajno pojačanje ili smanjene razine aktivnosti, neprekidno su u pokretu, brzo se umaraju, veća potreba za snom
  • Problemi koordinacije ; zaostajanje u hodanju,problemi s penjanjem,ravnoteža, često se spotiču i padaju, teškoće s rezanjem i crtanjem
  • Zaostajanje u govoru i jeziku
  • Problemi s pažnjom i samokontrolom; buka iz pozadine ili vizualni podražaji ga ometaju, razdražljivi su, teško se smiruju

SENZORIČKA PROCJENA
Procjena senzoričke integracije provodi se prema SI protokolu u Senzornoj sobi-kabinetu.Promatranje je ključno za utvrđivanje prisutnosti poremećaja senzorne integracije.

  • Promatranje djeteta u spontanoj igri 45 min ( Baseline ili temeljni snimak)
  • Analiza video zapisa trajanja 45 minuta
  • Analiza upitnika za roditelje i razgovor sa roditeljima

KOJI SU CILJEVI PROVOĐENJA PROGRAMA SENZORNE INTEGRACIJE?
Svrha provođenja programa senzorne integracije je potaknuti djecu da slijede svoj unutarnji poriv za kretanjem, igrom i razvojem.
Cilj programa je:

  • Poboljšati preradu i organizaciju osjetne percepcije
  • Povećati učestalost i trajanje reakcije prilagodbe na senzorne podražaje
  • Razvijanje složenih reakcija prilagodbe
  • Samoorganizacija ponašanja
  • Bolja samokontrola
  • Stabilnija emocionalna stanja
  • Prihvatljiviji prag tolerancije na frustracije
  • Jačanje samopouzdanja
  • Samoinicijativa u igri i aktivnostima
  • Podizanje obrazovnih postignuća.

Program provodi:

Marija Sertić Nađ, mag.rehab.educ.

Manuela Afrić Balek, mag.rehab.educ.